Jul jul, kul kul!

Julfrullen avklarad och det var mycket mysigt!
Klockan 8 i morse var hela familjen Helgesson Osterman samlad kring köksbordet för att avnjuta lite gröt och skinkmacka tillsammans.
mätta och belåtna vandrade vi mot Almby kyrka där vi tänkte sjunga lite allsång, men det var till vår stora förvåning fullt, så vi kom inte in. Tänka sig, bli nekad att komma in i kyrkan på självaste julafton. Jesus skulle vrida sig fördärvad i graven om han visste det. Men åter till the story.
Med livet i behåll återvände vi hem till vårat fula tegelhus, där jag hittade Viktor, 23, min bror, sovande i soffan. Man kan inte alltid ha alla hästar i stallet, alla indianer i båten, alla fingrar på handen ....så att säga.
Hur som haver så önskar jag er alla en otroligt god Jul.
Här ska det flängas ännu mer då faster, kusiner och farföräldrarna kommer.
Senare bär det av till Moder Inga.

Stor Kram på er alla!

(jag ska i alla fall inte se på Kalle anka och inte Anna Ankas jul för den delen heller! "Sina sura strumpor får man lukta på")


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0