Och helt plötsligt blev det tyst...

Denna ständiga glädjen att köpa saker åt andra, NOT!
Känns inge kul alls att spendera sitt studiebidrag på andra människor när man egentligen borde köpa massa viktiga saker åt sig själv. Låter själviskt men som exempel på en onödig "paketköpardag" kan vi ju ta Farsdag (som är idag). Vem fan uppfann det?
-Du är min pappa och som tack vill jag ge dig ett paket och inte är det kärlek inte.. NEJ! det är nya Elisabeth George pocketen! Hur kul är det?
Men ärligt talat, även runt jul är det denna ständiga hysteri kring paket och snören stjärnor,allt & lite till! Spring in och ut i affärer och köpa saker til någon som egentligen inte vill ha det. Allt detta endast för att ge något. Visst är det kul att ge det är inte så jag menar men saker hit och saker dit.
Därför kände jag mig mogen nog att fråga min mor ifall vi verkligen var tvungna att köpa alla dessa paket till julafton. Det blev en lång diskussion om uppväxt och värderingar hit och dit men slutsatsen blev; Nej i år ska vi inte köpa några klappar och inte ska va ha någon gran heller. Vi ska käka skinka och vara tillsammans. Det känns så himla skönt att bara ha några stycken att handla till i år.
Så nu vet ni!


Puss mina vänner!♥

På bild: Berlinmuren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0